Yhteenveto vuodesta 2017

Valmistautuminen peruspankkijärjestelmän uudistamiseksi jatkui. Vuoden aikana toteutettiin onnistuneesti useita merkittäviä ja laajoja toimituksia.

Vuonna 2017 peruspankkijärjestelmän uudistamisen valmistelun toimenpiteet jatkuivat.  Uusi tietovarasto otettiin käyttöön ja tulevaisuuden arkistoratkaisun rakentaminen alkoi.

Viranomaissääntelyyn liittyvät IFRS 9 -standardi, sijoittajansuojaa parantava MiFID II ja EU:n tietosuoja-asetus olivat merkittäviä teemoja. Asiakkaiden liiketoiminnan kehittymistä tukevia toimituksia ja digitaalisten pankkipalveluiden kehittämistä tehtiin monipuolisesti. Marraskuussa tuotantoon vietiin moderni rahoitushallintajärjestelmä Finnveralle. Asiakaspankkien konttoreissa saatiin päätökseen mittava työasemauudistus ja valtaosin myös tietoliikenneyhteyksien kahdennushanke.

EU:n tietosuoja-asetukseen valmistaudutaan suunnitelmallisesti

Tuotantotoiminnan käytettävyys oli erinomaisella tasolla vuonna 2017. Kriittisissä järjestelmissä oli katkoja yhteensä vuoden aikana vain noin 12 tuntia. Käsiteltyjen tapahtumien määrä kasvoi edelleen ja oli noin 1,9 miljardia.

Vuoden aikana suoritettiin useita turvallisuusauditointeja ja PCI DSS -kelpoisuutemme vahvistettiin vuosittaisessa auditoinnissa. Turvallisuustyömme koostuu turvallisuustietoisesta henkilöstöstä sekä toimivasta toimiala- ja viranomaisyhteistyöstä.

Integraattori hallitsee kokonaisuuden

Integraattorina toimiminen vahvistui ja monipuolistui. SIAM-palvelukokonaisuuden avulla tuemme parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaitamme kokonaisvaltaisesti palveluiden koko elinkaaren matkan.

0 Vastausta

Haluatko liittyä keskusteluun?