Merkittävien uutisten ja hankkeiden vuosi 2017

Rakensimme tulevaisuutta asiakkaillemme ja itsellemme. Vuoden aikana oli paljon sääntelyyn liittyviä ja asiakkaidemme digitalisointihankkeiden kehitysprojekteja.

Keskityimme tukemaan asiakkaitamme heidän toimintaympäristönsä muutoksissa ja liiketoimintansa digitalisoinnissa. Valmistelutyöt peruspankkijärjestelmän uudistamiseksi jatkuivat, ja käynnistimme muun muassa tulevaisuuden arkistoratkaisun rakentamisen.

Viranomaissääntelyyn liittyvä kehitys oli voimakasta. Merkittävä osa vuoden kehityspanoksesta käytettiin vaatimusten mukaisuuden ylläpitämiseen. Useiden vuosien projekti, moderni rahoitushallintajärjestelmä Finnveralle, otettiin tuotantokäyttöön marraskuussa. Olemme ylpeitä saadessamme uuden, merkittävän asiakkaan palveluidemme käyttäjäksi.

Olemme ylpeitä uudesta Finnvera-asiakkuudesta.

Toimintavarmuutta ja tietoturvallisuutta parannettiin edelleen pitkäkestoisilla ja tärkeillä toimenpiteillä. Korttiturvallisuusvaatimuksiin liittyvä PCI DSS -sertifikaattimme auditoitiin jälleen menestyksellisesti. Työskentelimme asiakkaidemme sujuvamman arjen eteen. Asiakaspankkien mittava työasemauudistus saatiin valmiiksi keväällä ja konttoreiden tietoliikenneinfraa kehitettiin muun muassa rakentamalla langattomia varayhteyksiä.

Vuonna 2015 lanseerattu SAFe-pohjainen toimintamallimme saatiin luonnolliseksi osaksi päivittäistä toimintaamme. Vuonna 2017 kehitimme erityisesti asiakasrajapinnan prosesseja. Saavutimme taloudelliset tavoitteemme ja ylitimme ensimmäistä kertaa 100 miljoonan euron liikevaihdon.

Keväällä norjalainen Evry solmi aiesopimuksen omistajiemme kanssa Samlinkia koskevasta yritysjärjestelystä. Neuvottelut jatkuvat edelleen, eikä neuvottelutulos ole vielä selvillä tämän vuosikertomuksen julkaisuhetkellä.

Lämmin kiitos vuodesta 2017 Samlinkin asiakkaille, henkilöstölle ja yhteistyökumppaneille.

Pentti Unkuri

0 Vastausta