IT-arjen vastuunkantaja

Kokeneena finanssialan palvelutuottajana Samlink tuntee asiakkaidensa IT-prosessit ja liiketoiminnan erityispiirteet. Yritys integroi menestyksekkäästi palveluita haasteellisessa ympäristössä. Kaiken tekemisen lähtökohtana on paras mahdollinen palvelukokemus asiakkaalle.

Samlinkin kehittämä SPOC-palvelu (Single Point of Contact) vahvistaa asiakaslupausta täyden palvelun IT-toimittajasta. Sen ideana on keskittää kaikki tietojärjestelmäongelmiin liittyvät yhteydenotot samaan paikkaan. Käytännössä tämä tarkoittaa keväällä 2017 lanseerattua keskitettyä asiakastukipalvelu Service Deskiä.

Palvelutasoa nostaa entisestään SIAM-palvelu (Service Integration and Management) eli monitoimittajaympäristön laajempi haltuunotto. Samlinkin asiakkailla on mahdollisuus täydentää järjestelmäkokonaisuuttaan muiden toimittajien valmistuotteilla sekä SaaS- tai pilvipalveluilla. SIAM-palvelut on kehitetty asiakkaan IT-ympäristön hallintaan.

Monipuolista huolenpitoa

Samlink auttaa SIAM-palvelullaan asiakkaitaan uudistumaan ja menestymään vallitsevassa kilpailutilanteessa. Me tuemme asiakkaan liiketoimintaa varmistamalla, että käytössä olevat IT-ratkaisut ovat laadultaan, yhteensopivuudeltaan ja tietoturvaratkaisuiltaan loppukäyttäjälle sopivimmat. Samlink on tuotteistanut kokonaisuuden hallinnan keskeiset osa-alueet, joista asiakas saa koota omia tarpeitaan vastaavan palvelupaketin.

SIAM-palveluun sisältyvät käytännössä kaikki ITIL-prosessit eli IT-palveluiden parhaat käytännöt suunnittelusta tehokkaaseen hallintaan. Yksinkertaisimmillaan Samlink vastaa käytössä olevien IT-ratkaisujen häiriöhallinnasta ja järjestelmätuesta. SIAM-palvelu on paikallaan myös esimerkiksi silloin, kun liiketoiminta uudistuu tai asiakas kaipaa asiantuntija-apua uusien IT-palveluiden valintaan ja testaukseen.

Esimerkiksi turvallisuusratkaisut voidaan testata. Arviot auttavat asiakasta valitsemaan yritykselleen parhaiten soveltuvat IT-ratkaisut. Tarvittaessa Samlink vastaa myös liiketoiminnan jatkuvuudelle keskeisistä oheistoiminnoista, kuten ohjelmistolisenssien päivityksestä ja palvelinkapasiteettitarpeista.

Kokonaisvastuu uudistaa työnkuvaa

SIAM-palvelussa on siis kyse IT-arjen operatiivisesta ulkoistamisesta. Palvelun etuna on, että asiakas voi keskittyä oman liiketoimintansa hoitamiseen ja kehittämiseen. Toimintamalli näkyy asiakkaalle helppona yhden luukun palveluperiaatteena, mutta vaatii kulisseissa toimittajien välistä saumatonta yhteistyötä ja rautaista toimialaymmärrystä.

SIAM-mallin jalkauttaminen on vaatinut myös työn uudelleen roolittamista Samlinkin sisällä. Uudenlainen palveluote tuo lisävaatimuksia työnkuvaan. On paitsi tunnettava aukottomasti oman talon sisäiset prosessit, myös tiedostettava partnereiden vastuu isossa kuvassa.

Kun vastaan tulee ongelma, jolle ei löydy ratkaisua omasta takaa, on sitä osattava hakea oikealta partnerilta. Palveluketju toimii vain, kun toimittajat tietävät tehtävänsä ja toimivat niiden mukaan.

0 Vastausta

Vastaa

Haluatko liittyä keskusteluun?
Jaa vapaasti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *