SIGNAALIT

VIRTUAALINEN PANKKIKÄYNTI

Pankit uudistuvat, jotta asiakas voi hoitaa pankkiasioitaan haluamallaan tavalla, missä tahansa. Lainaneuvottelut käydään videoneuvotteluina, jatkossa myös sopimukset voidaan hyväksyä verkossa. Saumaton monikanavainen asiakaspalvelu vaatii pankilta asiakkaan palvelupolun tarkkaa suunnittelua.

KIRJANPITOA LOHKOKETJUSSA

Lohkoketju (blockchain) on hajautettu kirjanpitotietokanta, digitaalisen Bitcoin-valuutan taustateknologia. Pankit ovat kiinnostuneita lohkoketjusta, koska se mahdollistaa tapahtumakirjanpidon uudella tavalla – riippumatta siitä, pidetäänkö kirjaa rahasta, sopimuksista, osakkeista vai kauppakirjoista.

KONTTORI LIIKKEELLÄ

Pankit omaksuvat trendejä kuten Pop up -kulttuurin. On fiksua tuoda palvelut lähelle potentiaalista asiakasta, vaikka väliaikaisesti. Digitalisoituvassa maailmassa henkilökohtaisella palvelulla voi myös erottautua. Liikkuva palvelu vaatii pankin liiketoiminnalta ja IT:ltä joustavia ratkaisuja.