Asiakkaamme kertoo: Moniulotteinen matka MasterCardiin

Handelsbanken siirtyi MasterCard-brändin korttituotteisiin yksityishenkilöille tarjottavissa korttipalveluissa ja samanaikaisesti luottokorttien hallinta siirrettiin ulkoiselta toimittajalta omaan taseeseen.
– Brändivaihdon tavoitteena on yksinkertaistaa ja selkeyttää korttivalikoimaamme, jotta voimme tarjota asiakkaillemme juuri hänen tarpeisiinsa parhaat kortit. Kuluttajan arjessa päivittäisen maksuvälineen toimiminen on äärimmäisen tärkeää, kertoo Handelsbankenin korttipalveluiden johtaja Erja Hyle.

Mittavan projektin onnistuminen vaati moniulotteista osaamista useilta sisäisiltä ja ulkoisilta osapuolilta, kuten esimerkiksi pankin kehitystiimeiltä Suomessa ja Ruotsissa, testaajilta ja kortinvalmistajalta. Samlink toteutti tarvittavat järjestelmämuutokset omaan järjestelmäänsä, ja rakensi tuen asiakkaan omalle prosessille.
– Muutos uuteen korttiin tuli olla asiakkaalle vaivaton. Korttiin ja luottoon liittyvät ominaisuudet ja ehdot pyrittiin säilyttämään ennallaan. Uudet korttituotteet lisättiin Samlinkin järjestelmiin niin, että kortteihin liittyvät toiminnot näkyivät konttorissa toimihenkilöille mahdollisimman muuttumattomina, Hyle kuvailee projektin lähtökohtaa.

Tuloksia tarkalla yhteistyöllä

Samlinkin toteuttamien järjestelmämuutosten lisäksi kaikki Handelsbankenin korttiluotot hallinnoidaan nyt kustannustehokkaasti pankin omassa järjestelmässä. Samlinkin PCI-valmius, korttien hallinnointiosaaminen ja hyvä yhteistyökokemus antoivat suotuisat lähtökohdat projektille. Aukoton tiedonkulku ja säännöllinen seuranta olivat merkittävissä rooleissa tiukan aikataulun ja projektiin osallistuneiden useiden osapuolten vuoksi. Erilaisten kehitysmallien ja toimintatapojen yhteensovittamiseen tulee kiinnittää jatkossa vielä enemmän huomiota ja lisätä keskustelua osapuolten kesken.
– Maaliin päästiin projektiryhmän hyvällä yhteistyöllä, venymisellä ja määrätietoisella projektin johtamisella, Hyle kiittää.

Kortit ovat asiakkailla ahkerassa käytössä. Uusina palveluina korttituotteisiin lisättiin lähimaksaminen Debit-ominaisuudelle ja verkko-ostamisen turvallisuutta parantava MasterCard SecureCode-palvelu.

0 Vastausta

Vastaa

Haluatko liittyä keskusteluun?
Jaa vapaasti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *